Glutenfritt, enkelt og proppet med alt som er godt for deg!

     OBS! Denne nyheten er over ett år gammel

Espen Hilton gjester Vintermagasinet til Kvadrat med gode tips om mote, trening og kosthold. Under kan du lese hvor du enkelt lager gode, sunne og glutenfrie rundstykker som både du og barna vil elske. Disse er gode både med og uten pålegg. Vi på Senterkontoret måtte selvfølgelig teste… vi er hekta!

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Jeg har alltid vært glad i brødmat, men dessverre så gir for mye brødmaten negativ effekt på meg. Jeg får ofte luft i magen og jeg blir fort veldig sliten. Men om jeg skal anbefale en fantastisk brødoppskrift så er det proteinrundtykkene mine. Enten om det er til hytta, på søndager eller i hverdagen så er det virkelig ingenting som slår de sunne og gode proteinrundtykkene mine. Disse har vært en favoritt på bloggen lenge. Fylt med proteiner, gode karbohydrater og de holder deg mett over en lengre periode. Disse kan du fryse
ned, ta med deg på jobben eller bruke som reisemat på flyet.

Dette trenger du:
Økologiske proteinrundstykker med
mandler.
1 stor pakke mager cottage cheese
300 g økologisk glutenfri havregryn
3 egg
10 gram madler.
1 ts bakepulver

Slik gjør du
Bland alt dette sammen med en stavmikser til nesten alt av klumpene er borte. Få røra jevn og fin. Sett de på bakepapir og stek de i ovnen. De skal steke på ca 200 grader, varmluft, ca 10-12 minutter. Stek de til de er gyllen på toppen.

PS. Ikke glem å strø litt salt på toppen før du setter de inn i ovnen. Sykt godt!

Ingen kommentarer enda.

Legg igjen en kommentar

Åpent i dag
10-21