Ny klesbutikk for barn til Kvadrat

Newbie, livsstilkolleksjonen for baby- og barn i bærekraftige materialer fra KappAhl har blitt en egen butikkjede og fortsetter å vokse i Norge. I september inntrer kjeden Kvadrat.

– Newbie er et konsept som er etterspurt av våre kunder, og det er svært positivt at kjeden fokuserer på bærekraft og kvalitet i tillegg til design. Kvadrat ser virkelig frem til at Newbie etablerer seg i høst, sier senterleder på Kvadrat, Bent O. Hansen.

Newbie fokuserer på bærekraft, kvalitet og design. Produktene består hovedsakelig av økologisk bomull. I tillegg kommer alle materialer som ikke er bomull, fra bærekraftige eller resirkulerte kilder. For Newbies designere er bærekraft ikke bare et spørsmål om hvilke materialer som benyttes, men også om plaggenes levetid. Designet er inspirert av naturen og er spesielt utviklet for å skape plagg som ikke går av moten.

Historien om Newbie startet i 2010 da designere fra motekjeden KappAhl utviklet en babykolleksjon med nøkkelordene tidløst, bærekraftig og prisgunstig, samt fokus på plagg som kan arves i generasjoner. Newbie traff perfekt i tiden og fikk umiddelbar respons viralt.

Varemerkets mange tilhengere, såkalte ”Newbie Lovers”, og deres sterke engasjement har påvirket både design og vareutvalg, og skapt et omfattende second hand-marked for
kolleksjonen – helt i tråd med Newbies fokus på bærekraft. Første Newbie Store åpnet i Stockholm i 2014.

I dag finnes det Newbie Stores i Sverige, Norge, Finland, Polen og Storbritannia. Newbie er et varemerke fra det svenske motekonsernet KappAhl.

– Mottagelsen av Newbie i Norge har mer enn oppfylt forventningene, og vi får stadig flere «Newbie lovers», sier Liv Berstad, landssjef for KappAhl Norge.

Illustrasjonsfoto fra Newbie i Stockholm.

, , ,

Ingen kommentarer enda.

Legg igjen en kommentar

Kommenter uten Facebook

MENY