
Det er en ære å få lov til å designe årets Rosa sløyfe-bukett. Jeg gleder meg veldig over oppdraget og opplever det som en stor tillitserklæring å få være med på å rette fokus på en så viktig sak som denne, sier Pia Tjelta, designer av årets Rosa sløyfe-bukett. I tillegg til å synes blomster er vakre, ser Pia Tjelta blomster som et tegn på omtanke. Med Rosa sløyfe- buketten håper hun å samle inn mest mulig midler til brystkreftforskning, vise solidaritet til de som blir rammet, og inspirere til å vise at man bryr seg om hverandre.
Spre rosa kjærlighet i oktober og vis ekstra omtanke for brystkreftrammede, pårørende og mennesker du er glad i. Rosa sløyfe-buketten designet av Pia Tjelta koster 250 kr, hvorav 25 kr går til Rosa sløyfe-aksjonen.
Mer om Rosa sløyfe
- Rosa sløyfe-aksjonen har sitt opphav fra USA, der amerikanske kvinner på begynnelsen av 1990-tallet krevde større
bevilgninger til brystkreftforskning. - Rosa sløyfe aksjonen har blitt en internasjonal folkebevegelse som markeres i oktober hvert år. Bedrifter, foreninger
og privatpersoner bidrar alle i kampen mot brystkreft. - Brystkreftforeningen og Kreftforeningen har arrangert aksjonen i Norge siden 1999.
- Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen
om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. - Mester Grønn har støttet Rosa sløyfe aksjonen siden 2009, og har fra 2011 vært stolt hovedpartner. I fjor solgte
kjeden Rosa sløyfe-blomster til en rekordstort beløp. Salget førte til et bidrag på over 2 millioner kroner til Rosa
sløyfe-aksjonen. - Årets informasjonstema for Rosa sløyfe i Norge er «å leve med uhelbredelig brystkreft».
- Hvert år får ca. 3000 personer i Norge brystkreft. Det er åtte personer hver dag. Én av fire brystkreftrammede utvikler uhelbredelig brystkreft. Hver dag dør to kvinner av brystkreft.

Ingen kommentarer enda.